19 عنوان مسابقه برای آموزش و فرهنگ سازی

پنجمین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال برای مخاطبان و بازدیدکنندگان نمایشگاه در گروه‌های مختلف سنی، مسابقات بسیاری دارد که همه آنها به فرهنگ‌سازی و آموزش در زمینه رسانه‌های دیجیتال کمک بسیاری می‌کند.

 

 

به گزارش هنرنیوز،مصطفی ضابط، معاون مسابقات نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال در گفت‌وگو با روابط عمومی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: امسال تعداد مسابقات نسبت به سال‌های گذشته بسیار بیشتر شده و افزون بر بخش متمرکز مسابقات، در بخش های مختلف نمایشگاه نیز مسابقاتی مرتبط با همان بخش برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: این مسابقات شامل حفظ قرآن کریم، قرائت قرآن کریم، مار و پله رسانه های دیجیتال، هزارتو (ماز)، آزمون های الکترونیکی، کتابخوانی دیجیتال، خواندن کدهای 0 و 1، رنگ آمیزی کاریکاتورهای موضوع رسانه دیجیتال، شرح نویسی بر کاریکاتورهای موضوع رسانه دیجیتال، نقاشی دیجیتال (با موضوع آزاد و موضوعات مشخص)، حل معماهای پیچیده، ساخت لغات با کیوسک دیجیتالی (بانی کیوسک)، ساخت لغات (مسابقه پیامکی)، بهترین ایده ها در حوزه رسانه های دیجیتال، پازل تصاویر مرتبط با رسانه های دیجیتال (تابلوهای مغناطیسی)، بهترین عکس از نمایشگاه با موضوع آزاد و موضوعات مشخص شده، طراحی و نقاشی بر روی CD، خلاقیت با ترکیب خمیر بازی و قطعات مستعمل رایانه ای است.

وی با اشاره به مسابقات جدید امسال، بیان کرد: بازی مار و پله رسانه های دیجیتال، مسابقه جدیدی است که شبیه بازی مار و پله است با این تفاوت که ابعاد صفحه بازی بسیار بزرگ تر بوده و مهره های بازی نیز، خود شرکت کنندگان هستند که بالا رفتن از پله ها نتیجه فرهنگ استفاده صحیح از رسانه های دیجیتال بوده و سقوط، نتیجه خطرات استفاده از رسانه های دیجیتال می باشد.

ضابط افزود: مسابقه جدید دیگر مربوط به خواندن کدهای صفر و یک است که در آن به شرکت کننده طریقه خواندن کدهای صفر و یک کامپیوتری آموزش داده می شود و سپس شخص موظف است به کمک یک برگه راهنما، کدهای صفر و یک را خوانده و پیام را دریافت کند.

معاون مسابقات نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال تصریح کرد: این مسابقات با هدف آموزش و فرهنگ سازی استفاده صحیح از رسانه های دیجیتال، جذب ایده های خلاقانه شرکت کنندگان و ارائه هدفمند آن به تولید کنندگان، ایجاد خودباوری در جوانان و نوجوانان در جهت تولید در رسانه های دیجیتال، ایجاد رقابت، خلاقیت، تفکر و هیجان در بازدیدکنندگان نمایشگاه، ایجاد خاطره ای شیرین برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه رسانه های دیجیتال، اهداء جوایزی ماندگار از نمایشگاه و ترویج فرهنگ و آموزش حتی پس از نمایشگاه در خانواده ها، تحقق اهداف کلان نمایشگاه و معرفی بهتر بخش های مختلف نمایشگاه و ایجاد هیجان در میان بازدیدکنندگان بخش ها برگزار می شوند.

وی توضیح داد: این مسابقات در بخش های «خانواده، فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال»، «نرم افزارهای تلفن همراه»، «بخش پایگاه های اینترنتی و وبلاگ ها»، «نشست ها و کارگاه های آموزشی»، «بازی ها و سرگرمی های دیجیتال»، «نرم افزارهای رسانه ای»، «بین­الملل»، «هنرهای دیجیتال»، «تولیدات رسانه های دیجیتال دانش آموزان و فرهنگیان»، «برگزیدگان ادوار جشنواره رسانه های دیجیتال»، برگزار می شود.

ضابط تاکید کرد: در بخش مسابقات، سعی می شود تا با اهداء جوایز، در میان بازدیدکنندگان نمایشگاه، ایجاد انگیزه نموده و آنها را تحریک به شرکت در مسابقات مختلف نماییم تا در قالب مسابقه، بتوانیم آموزش و فرهنگ سازی را برای مخاطبان به همراه داشته باشیم.