انسانهای با استعداد اگر اهداف بزرگ نداشته باشند عقب مانده میشوند
7 می 2017در عرصه فضای مجازی هوشمندانه و محکم وارد شوید
7 می 2017
دکتر سید بشیر حسینی اسفیدواجانی عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما و مدیر گروه رسانههای نوین دانشکده ارتباطات و نویسنده کتابهای حوزه سواد رسانهای در روز دوم دوره تربیت مبلغ و مربی مدیریت رسانه به بررسی اصول و بایدها و نبایدهای مبلغ و مربی سواد رسانه بودن اشاره کردند که به برخی از آنها اشاره میکنیم.

در یک نگاه کلی نسبت به رسانه سه رویکرد وجود دارد:
-
بد بینها
-
خوشبینها
-
واقعبینها
بدبینها فقط تهدیدهای رسانه را میبینند، خوشبینها و بدبینها منفعل هستند، بدبینها به سمت هراسانسازی و تاخیر در استفاده از رسانه میروند، استفاده بدبینها ممنوع است(قرنطینه سازی)
خوشبینها فقط فرصتها را میبینند، خوشبینها و بدبینها منفعل هستند، خوشبینها بدون محدودیت استفاده میکنند و استفادهای آزاد دارند(رها سازی)
واقع بینها فرصت و تهدید رسانه را با هم میبینند، فعال هستند، و به سمت توانمند سازی میروند(سواد رسانه ای)، استفاده واقع بینها محدود و مشروط است(واکسینه سازی).
انتهای پیام/
گزارش: محسن اصطبار